قدس آنلاین- تبریز: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: محدود کردن دانشگاه پیام‌نور آسیب جدی به دانشجویان مناطق محروم است.

نباید بین دانشگاه های ملی و آزاد رقابت ایجاد کرد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، ضیاءالله اعزازی در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تقدیر از نقش دانشگاه پیام نور در توسعه آموزش عالی کشور اظهار داشت: این دانشگاه به عنوان مولود انقلاب و در راستای تحقق شعار آموزش برای همه، همه جا و همه وقت به خوبی توانسته است با کمترین هزینه و بهترین کیفیت آموزشی امکان تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی را در محروم‌ترین مناطق کشور فراهم کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین عملکرد دانشگاه پیام نور را از لحاظ کیفی مثبت ارزیابی کرد و افزود: دانشگاه پیام نور باید در بحث تحصیلات تکمیلی توسعه یابد.

اعزازی سپس با رد برخی اظهارات در خصوص احتمال ادغام دانشگاه علمی کاربردی با دانشگاه پیام نور خاطرنشان کرد: مأموریت علمی کاربردی با مأموریت پیام نور متفاوت است و قطعاً کمیسیون آموزش مجلس مخالف این طرح خواهد بود.

وی افزود: تعدادی از دانشگاه‌های غیرانتفاعی که فعالیت می کنند از استانداردهای لازم برخوردار نیستند و در کشور با دانشگاه های دیگر رقابت می کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این دانشگاه‌ها خودشان ناظر کارهای خود هستند و از این رو نباید بین دانشگاه های ملی و آزاد رقابت ایجاد کرد. چرا که مقایسه کردن آنها باهم عمل نادرستی است.

اعزازی با اشاره به پتانسیل بالای دانشگاه پیام نور، توسعه کمی و کیفی این دانشگاه بویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی را خواسته اصلی خود از وزارت علوم؛ تحقیقات و فناوری دانست و مخالفت صریح خود را با هرگونه تضعیف و محدود کردن فعالیت این دانشگاه مردمی اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.